Dersin Adı | Psikolojide Okuma ve Yazma |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSY 300 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin psikoloji eğitimleri sürecinde gereksinim duydukları okuma, yazma ve fikirlerini psikolojik kavramları doğru bir şekilde kullanarak, uygun aracılarla (örn. sözel, poster ve yazılı bildiri) ve APA stiline uygun olarak ifade etmeleri konusunda temel bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, öğrencilerin psikoloji eğitimleri sürecinde gereksinim duydukları okuma, yazma ve fikirlerini psikolojik kavramları doğru bir şekilde kullanarak, uygun aracılarla (örn. sözel, poster ve yazılı bildiri) ve APA stiline uygun olarak ifade etmeleri konusunda temel bilgi ve becerilerin kazandırılması üzerine düzenlenmiştir. Ders kapsamında öğrenciler, bir araştırma konusu seçecek, bu konu ile ilgili araştırma yürütecek ve APA stiline uygun, kapak sayfası, özet, giriş, yöntem, bulgular, tartışma ve kaynakça bölümlerini içeren bir araştırma makalesi yazacaklardır. Öğrenciler yazdıkları araştırma makalesini dönem içinde hem sözel bildiri hem de poster bildiri formatında sunacaklardır. Bu derste öğrenciler, ofis programlarını (örn. Word, PowerPoint ya da Publisher) etkin bir biçimde kullanacak ve çalışmalarını sunabilmek için diğer grup üyeleriyle iş birliği içinde çalışacaklardır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders tanıtımı | |
2 | Psikolojide Yazma – Fikirlerin Yürütülmesi – Kaynakların İncelenmesi | Beins, B. C., ve Beins, A. M. (2020). Effective writing in psychology: Papers, posters, and presentations (3rd ed.). Wiley-Blackwell. (Bölüm 1, 2, ve 3; ss. 1-40) |
3 | Literatür Taraması Nasıl Yapılır? – Bir Araştırma Makalesi Nasıl Okunur ve Özetlenir? | Beins, B. C., ve Beins, A. M. (2020). Effective writing in psychology: Papers, posters, and presentations (3rd ed.). Wiley-Blackwell. (Bölüm 4 ve 5; ss. 41-66) |
4 | Yazılı Metin Nasıl Düzenlenir? – Dikkat Edilmesi Gereken Unsurlar Nelerdir? - İstatistikler Ne İfade Eder? | Beins, B. C., ve Beins, A. M. (2020). Effective writing in psychology: Papers, posters, and presentations (3rd ed.). Wiley-Blackwell. (Bölüm 6, 7, ve 8; ss. 67-106) |
5 | Yazılı Metin Hazırlama - Giriş Bölümü | Beins, B. C., ve Beins, A. M. (2020). Effective writing in psychology: Papers, posters, and presentations (3rd ed.). Wiley-Blackwell. (Bölüm 9 ve 10; ss. 109-132) |
6 | Yöntem Bölümü | Beins, B. C., ve Beins, A. M. (2020). Effective writing in psychology: Papers, posters, and presentations (3rd ed.). Wiley-Blackwell. (Bölüm 11; ss. 133-146) |
7 | Bulgular Bölümü | Beins, B. C., ve Beins, A. M. (2020). Effective writing in psychology: Papers, posters, and presentations (3rd ed.). Wiley-Blackwell. (Bölüm 12; ss. 147-170) |
8 | Tartışma Bölümü | Beins, B. C., ve Beins, A. M. (2020). Effective writing in psychology: Papers, posters, and presentations (3rd ed.). Wiley-Blackwell. (Bölüm 13; ss. 171-178) |
9 | Metin içi Kaynak Gösterme ve Kaynakça Hazırlama – Son Dokunuşlar: Özet ve Detayların Biçimlendirilmesi | Beins, B. C., ve Beins, A. M. (2020). Effective writing in psychology: Papers, posters, and presentations (3rd ed.). Wiley-Blackwell. (Bölüm 14 ve 15; ss. 179-214) |
10 | Poster Bildiri sunumu nasıl hazırlanır? | Beins, B. C., ve Beins, A. M. (2020). Effective writing in psychology: Papers, posters, and presentations (3rd ed.). Wiley-Blackwell. (Bölüm 16; ss. 217-230) |
11 | Sözel Bildiri sunumu nasıl hazırlanır? | Beins, B. C., ve Beins, A. M. (2020). Effective writing in psychology: Papers, posters, and presentations (3rd ed.). Wiley-Blackwell. (Bölüm 17; ss. 231-242) |
12 | Poster Bildiri sunumları | - |
13 | Sözel Bildiri sunumları | - |
14 | Sözel Bildiri sunumları | - |
15 | - | - |
16 | - | - |
Ders Kitabı | Beins, B. C., ve Beins, A. M. (2020). Effective writing in psychology: Papers, posters, and presentations (3rd ed.). Wiley-Blackwell. ISBN: 978-1119722885 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ders slaytları
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 60 |
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 30 | |
Proje | 1 | 46 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Psikoloji alanına özgü temel kavram, kuram, yaklaşımlar (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, istatistiksel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) ve güncel uygulamalarla ilgili bilgiye güncel ders materyalleri ve araç-gereçleri kullanarak sahip olur. | |||||
2 | Psikolojinin farklı alt alanlarına yönelik uygulamalar ile ilgili temel bilgi ve becerilere sahip olur. | |||||
3 | Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme-değerlendirme araçlarına ilişkin temel bilgiye ve psikolojinin farklı alt dallarındaki uygulamaların yürütülmesi açısından uzmanlık gerektirmeyen temel düzey beceriye sahip olur. | |||||
4 | Psikolojiye katkıda bulunabilecek farklı disiplinlerden yararlanır ve psikolojinin bu disiplinlere olan katkısına ilişkin temel bilgilere sahip olur. | |||||
5 | Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak Türkiye’de konumlanışı, psikoloji alanında geçmişten bugüne yapılan araştırmalar, uygulamalar ve karşılaşılan sorunlar ile ilgili bilgi birikimine sahip olur. | |||||
6 | Psikoloji alanında edindiği bilgiyi kullanarak bireysel ve/veya takım olarak araştırma yapma, bilimsel problem çözme ve eleştirel düşünme yaklaşımlarını kullanarak elde ettiği bulguları yorumlama yetkinliğine sahip olur. | X | ||||
7 | Psikoloji alanında edindiği ölçme-değerlendirme, yöntem ve istatistik bilgilerini kullanarak araştırma hipotezi kurma, araştırma deseni tasarlama, veri toplama, veri analiz etme, bilimsel yazım formatına uygun bir biçimde rapor etme ve yorumlama becerisine sahip olur. | X | ||||
8 | Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri gerekli olan bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmalarda ve toplum yararına olan etkinliklerde, uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliğine sahip olur. | X | ||||
9 | Psikolojinin etkinlik alanlarındaki ilgili mesleki ve etik değerlere ilişkin bilgiye sahiptir ve psikoloji ile ilgili araştırma ve uygulamalarda bireysel farklılıklara ve insan haklarına saygı gösterir. | X | ||||
10 | Psikoloji alanı ile ilgili yerli ve yabancı yayınları, alanda kullanılan ölçme-değerlendirme araç-gereçleri ve yazılımlara ilişkin gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yeniler. | |||||
11 | Hem Türkçe hem de İngilizceyi kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim kurar. | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest